Anasayfa   |   EGE  |   AKDENİZ  |   MARMARA |   DOĞU ANADOLU  |  İÇ ANADOLU   |   KARADENİZ

Uzungöl

Of’tan güneye Çaykara yoluna çıkıyoruz. Çaykara 40 dakikalık bir yol. Oradan bir saatlik yer yer çok bozuk yolla Uzungöl’e varılıyor. Bu bozuk yolu katetmeye değer. Bölgenin en güzel yerlerinden biri Uzungöl. Uzungöl, 1090 metre yükseklikte, tamamen ormanlarla kaplı bir vadinin ortasında, etrafı yemyeşil doğal bir göl. Göl çevresinde pek çok bungalow, alabalık ve et lokantası, motel bulunuyor. Su bisikleti ile Bayburt Kalesigölde gezebilirsiniz. Girişte ahşap evlerden oluşmuş bir köy var. İnan Kardeşler Alabalık ve Motel Tesisleri yaklaşık 20 yıldır doğal yapıyı bozmamaya özen göstererek burada hizmet veriyor. Konaklayabileceğimiz güzel bir tesis. Tereyağında kızarmış alabalık yiyebilirsiniz. Orman Genel Müdürlüğü’ne ait bungalovlardan yararlanmak için Sürmene Orman Bölge Müdürlüğü ile önceden ilişkiye geçmek gerekiyor. Burada da yava yavaş beton yapılaşma başlamış. Bunun önlemi hemen alınmalı.
Buradan az bilinen bir güzergaha girmenizi öneriyoruz. Soğanlı Dağı’nın zirvelerine doğru bir yolculuk sizi heyecanlandırıyorsa buyurun. Bir saatlik otomobil yolculuğu ile önce İspil köyüne sonra da Meze Yaylası’nı varacağız. Yayladan on dakikalık bir sürüşle zirvedeyiz. (Sportmenlere bu yolu yürüyerek çıkmalarını öneririz. ) Bir yanımızda Anzer, öte yanımızda Haya, beri tarafta Uzungöl’ün de bulunduğu Haldızen Vadisi. Bulutların üzerindeyiz ve aşağıda denşet bir manzara. Durun daha bitmedi, güzele ulaşmak için biraz daha sabır gerekiyor. Bir saat daha yol alıyoruz. Haya yaylasından Maura yaylasına, oradan da İksenit yaylasına iniyoruz. Şimdi nehirle buluştuk.
Uzungöl’den tekrar sahile inip, Rize’ye yöneliyoruz. İyidere’ye 3 km. kala güneye İkizdere’ye sapıyoruz. Amacımız Anzer Yaylası’na ulaşmak. İkizdere’den sonra 45 km.’lik bir dağ yolu ile yaklaşık iki saatte Anzer Yaylası’na ulaş ıyoruz. Buradaki doğa insanı büyülüyor. Her yer çiçeğe kesmiş. Bir metrekare içinde renk cümbüşü içinde yüzlerce çiçekten bir buket yapabilirsiniz. 430 Çiçek türü belirlenmiş. Anzer balı ile meşhur ancak gerçek anzer balını bulmak oldukça zor. Eğer doğayla iç içe olmayı seviyorsanız ve zorluklarına katlanabilecekseniz Anzer’e mutlaka gitmelisiniz.
Geldiğimiz yoldan geri dönüyoruz. İksenit yaylasında tarihi kemerli köprü yol üzerinde solunuzda. Aşağıya doğru iniyoruz. Bir saatlik
Uzungöl yürüyüşten sonra orman içinden Velkü’ye ulaşılıyor. Asfalt yoldan yukarıya doğru 15 dakikalık bir yürüyüşle çamların içinde kaybolmuş Çamlık motel var. İyi bir mola veya konaklama yeri. 30 dakika daha devam edersek Ovit yaylasına ulaşırız. Buradan 15 dakikada Çoruh Nehri kıyısına inilebilir. İklim birden bire değişiverir. Çoruh boyunca akış yönünde 10 km. ilerleyince İspir’e ulaşıyoruz. İspir’den kurufasulye, pestil ve meyve kurusu alabilirsiniz.
Çamlık’tan otomobille 15 dakika kadar sonra İkizdere ilçesine varmadan sağa dönersek Cimil ve Çağırankaya adlı iki güzel yaylayı görebiliriz. Cimil yolu oldukça kötü. Ama Cimil vadisini seyretmek güzel. yaylaya çıkıp inmek dört saat kadar sürüyor.
İkizdere’ye geri dönebiliriz. İkizdere vadisinde eski konakların eşlik ettiği güzel manzarayı seyrederek nehrin akış yönünde 20 dakika ilerleyince Güneyce’ye ulaşıyoruz. Aracınızı bırakıp asma köprtden sallana sallana karşıya geçmelisiniz. Burada Şimşirli maden suyundan içebilirsiniz. Gürül gürül akan ırmağın ve Şimşirli suyunun yanında kendin pişir kendin ye usulü karın doyurulabilir.
Şimdi artık denize doğru yol alalım. Yarım saatlik bir yolculukla denize ulaşıyoruz. Doğuya, Rize’ye yöneliyoruz. 25 Dakika kadar sonra Rize’deyiz. Yolda İyidere ve Derepazarı’nı geçiyoruz.